Loading...

Multichannel jako strategia gwarantująca wzrost zysków

multichannel ecommerce

Obecnie bardzo wiele firm wykorzystuje na co dzień strategię marketingową multichannel. Polega ona na pobudzaniu i zaspokajaniu potrzeb klientów poprzez rozmaite kanały komunikacyjno-sprzedażowe – zarówno analogowe (tradycyjne), jak i cyfrowe. Stwarza przy tym możliwość łatwego dotarcia do grup konsumenckich o całkowicie odmiennych preferencjach.

Mnóstwo potencjalnych narzędzi 

Strategia multichannel określana jest potocznie wielokanałowością działań. U jej podstaw leży przekonanie, że sukces na rynku wynika w ogromnej mierze z prowadzenia spójnej narracji na wielu frontach. Najbardziej praktyczne rozwiązanie sprzedażowe to oferowanie towarów za pośrednictwem sklepu internetowego, sklepu stacjonarnego, serwisów aukcyjnych oraz aplikacji mobilnej. Reklama może być natomiast realizowana z zastosowaniem portali społecznościowych (np. Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIn, Tik Tok-a), poczty elektronicznej (newsletter), kampanii Google Ads, blogów eksperckich, komunikatorów, rozmów telefonicznych, wiadomości SMS, materiałów drukowanych (ulotek, broszur, katalogów), spotów telewizyjnych, ogłoszeń prasowych, a nawet organizowanych cyklicznie wydarzeń promocyjnych.

multichannel ecommerce

Wymierne korzyści biznesowe

Wdrożenie modelu multichannel z https://www.atomstore.pl/funkcjonalnosc/multichannel.html skutkuje przede wszystkim lepszym angażowaniem klientów, co prowadzi bezpośrednio do większych przychodów finansowych i szybszego rozwoju. Na uwagę zasługuje również znaczna poprawa w zakresie kształtowania renomy marki i efektywniejsze zarządzanie bazą odbiorców. Oto pozostałe istotne korzyści, jakie zapewnia multichannel:

  • uzyskanie przewagi konkurencyjnej nad innymi pomiotami funkcjonującymi w danej branży
  • ograniczenie ilości reklamacji (co ułatwia prowadzenie firmy)
  • automatyzacja działań (oszczędność cennego czasu i pieniędzy)
  • usprawnione skalowanie przekazu
  • zniwelowanie kosztów marketingowych